”Møde om ophavsret i relation til pressen” den 11. februar 2016.

Peter Lind 2016

Det afholdes i Forbundets kontor, Spurvegården 19, st. tv., 2650 Hvidovre, med start kl. 17.30.

Kort om Advokat Peter Lind Nielsen som kommer og fortæller om emnet:

Han har igennem mange år rådgivet inden for ophavsretten, herunder også i forhold til ophavsret for journalister og pressefotografer. Han har ligeledes i mange år undervist på Danmark Medie og Journalisthøjskole i Presse- og Medieret, hvor ophavsretten også har været en del af undervisningen.

I hans oplæg vil han behandle de juridiske grundprincipper bag ophavsretten, herunder hvem der har ophavsretten, hvad gælder som ansat og som freelancer, og hvad må andre – eksterne – gøre med journalistens/fotografens værker. Bl.a. på baggrund af de seneste sager om citat og plagiering kommer han også ind på de områder, samt de særlige faldgruber der er ved brug af sociale medier som fx blogs, Facebook, Instagram og YouTube.

Han har forberedt et indlæg og rammerne, men er naturligvis også helt åben for spørgsmål og diskussion.

Snyd ikke dig selv, for denne mulighed for at blive opdateret vedrørende dette spændende og til tider vanskelige emne.

Arrangementet er gratis for vore medlemmer, men tilmelding er nødvendig af hensyn til bestilling af fortæring, idet Forbundet er vært med en sandwich samt lidt koldt til ganen.

Tilmeldingsfrist til Forbundet som email eller pr. telefon er senest torsdag den 4. februar.

Dansk Presseforbund

Spurvegården 19, st. tv.