Kursus i interviewteknik: Blive bedre til det kritiske interview. Susanne Seyers

Vi mødes lørdag d. 12. november kl. 13:30 ved Forbundets kontor, Spurvegården 19 i Hvidovre.

Bemærk venligst: Kurset er gratis for medlemmer. Hvis du har venner, kollegaer eller andre der kan have interesse i kurset er de meget velkomne til at deltage for den beskedne pris på 150 kr. Hvis de efterfølgende melder sig ind i Dansk Presseforbund, vil de indbetalte kr. 150,- blive fratrukket indmeldelsesbeløbet på kr. 1350,-.

Tilmelding snarest muligt til Forbundet på e-mail Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller telefon 36440101, dog senest tirsdag den 1. november 2016.

På dette kursus har du mulighed for at pifte din interviewteknik op og blive skarp på hvordan du forbereder dig, når du skal ud og lave interviews.
Susanne Sayers vil med metoden MSM (mål, spørgeplan og metode) guide os gennem dagen der består af oplæg og praktiske øvelser hvor deltagerne skal interviewe hinanden demonstrerer hvordan man forbereder og gennemfører et kritisk interview.  Bagefter hører vi nogle af interviewene (afhængig af antallet af deltagere kan vi næppe nå at høre alle), og diskuterer, hvad der går godt og skidt, og hvad man kunne have gjort i situationen. Det er en god øvelse, fordi man som regel godt selv dels kan mærke undervejs, hvis noget går galt, dels kan høre selv efterfølgende, hvis man f.eks. stiller dobbeltspørgsmål, meget vævende spørgsmål, lukkede eller åbne spørgsmål og i det hele taget, om man får interviewet videre.

Kurset afholdes i forbundets lokaler, eller hvis der er mange tilmeldte flyttes det til større lokaler.

Kurset varer i alt 4 - 5 t. Hvis der er stemning for det, går de der har lyst ud og spiser sammen bagefter - på egen regning.

Om kursus holderen:

Susanne Sayers (f. 1965) er uddannet journalist fra DMJX i Aarhus. Hun har bl.a. arbejdet som nyhedsredaktør på Jyllands-Posten og Børsen, været redaktionschef på metroXpress og chefredaktør på 24timer. I dag er hun selvstændig journalist og forfatter og bosat i Lissabon. Desuden underviser hun på DMJX i bl.a. udredende journalistik og kritisk interview og blogger om medier på bl.a. journalisten.dk.
_____________
_______________________________________________________________________________