Afholdt 90 års fødselsdag søndag den 2. juli

Formanden 2017

Søndag den 2. juli 2017 holdt vort hæderkronede Forbund sin 90 års fødselsdag med en reception tæt ved forbundskontoret Spurvegården 19 i Hvidovre. Og det var ikke uden bæven vi havde set frem til dagen, idet arrangementet skulle foregå udendørs, og DMI de sidste dage inden fødselsdagen havde forudset blæst og regn en stor del af søndagen. Forberedelserne på dagen inden I medlemmer skulle komme, startede med at nogle fra bestyrelsen med hustruer mødtes på Forbundets kontor bla. for at samle en spille-pavillon, fordele diverse praktiske opgaver imellem sig, og sikre at vore 2 grillmestre fik startet grillen, så maden var klar så der kunne serveres omkring kl. 12,15.

Alt forløb som det skulle, men vi måtte dog ekstra sikre spillepavillonen grundet megen stærk vind.

Vi er jo vant til at nogle af vore medlemmer kommer i god tid, derfor var det arrangeret, at der for dem var en lille velkomstdrink i Forbundskontoret medens de ventede på at fødselsdagsreceptionen startede omkring kl. 12.00.

Efter at alle havde bevæget sig fra Forbundskontoret over til festpladsen bød formanden velkommen til de fremmødte medlemmer med ledsagere, og fortalte efter de praktiske oplysninger, en kort historie om Forbundet fra stiftelsesdagen op til i dag baseret på skriftlige kilder fra Vibeke Kleif, der i sin tid havde samlet historien ved at samtale med forskellige gamle medlemmer.

Derefter blev der inviteret til, ved høflig selvbetjening, at bemægtige sig den lækre grillmad i god ro og orden. Da alle havde forsynet sig og havde nydt lidt mad og drikke, bevægede de 5 musikere, (i dagens anledning med navnet ”Spurvegårdens Presse Band”), sig over i spille-pavillonen og spillede lidt taffel musik til spisningen i ca. 20 min. Derefter stoppede de, og snakken ved bordene fortsatte ufortrødent, medens der blev skålet og kartoffelsalaten og det forskellige kød stille blev fortæret.

Musikerne (den ene af de 5 var formanden) satte sig igen i spille-pavillonen og gav endnu et sæt musik medens der blev spist. Efter musikken blev der lagt op til kaffe og kager fremstillet af nr. 5 fra TV2’s ”den store bagedyst”, der samtidig fortalte levende om hendes oplevelser omkring optagelserne af programmet medens alle nød de dejlige og kunstneriske udførte kager.

I godt selskab løber tiden jo, som vi nok alle ved, og sådan var det også ved denne 90 års reception, hurtigt nærmede tiden sig afslutningen på receptionen der var sat til kl. 16.00, og dette respekterede vore medlemmer og ledsagere, der medens de lykønskede Forbundet med de 90 år sagde farvel og takkede bestyrelsen for et rigtigt godt arrangement.

Bestyrelsen takker vejrguderne for, ikke at opfylde DMI’s vejrprognose, med megen regn midt på dagen.

Bestyrelsen vil også benytte lejligheden til at sige tak til de fremmødte medlemmer for hyggeligt samvær, samt tak til alle der på den ene eller anden måde har været behjælpelig med at få receptionen til at lykkedes på bedste vis, samt ønske alle vore medlemmer en rigtig god sensommer i Dansk Presseforbunds tegn.

90 år 1

90 år 2 copy copy90 år 3 copy copy___________________________________________________________________________________