jul7 1Jul på Bellahøj 2007

Og det skete den dag.... den 1. december, at Restaurant Bellahøj bød velkommen til 25 feststemte DP medlemmer, som traditionen tro var mødt op til julestue. Der blev snakket og udvekslet de sidste nyheder, medens der blev "nippet" af de omdelte Gløgg glas. Formanden bød velkommen og ønskede alle en rigtig god dag.

Boje Marstal spillede indmarchmelodien medens vi gik til bords. Fandt nogle gode pladser. Afsang et par vers af den let reviderede julesang, og gik så igang med sildene. De udleverede kuverter, med bingoplader, drinkskuponer, sang osv. blev nøje undersøgt, og Køben- havnerkortet fra 1886 blev studeret grundigt, så man var sikker på, at kunne finde hjem senere på aftenen.

Den øvrige julemad blev naturligvis også "angrebet" og der var så rigeligt af den. De ikke deltagende medlemmer af Forbundet, vil nedenfor kunne se, hvad de gik glip af herligheder.

Nedenfor ses nogle af julefrokost deltagerne under spisningen. Der mangler imidlertid 5 af deltagerne, men disse findes på andre af de tagne billeder.

I en pause under frokosten underholdt "Danmark kort trioen" = (Helge, Boje og Troels) med skønsang af Helge, ledsaget af violin og klaver. Der blev læst "julehistorie" ligeledes af Helge og Boje underholdt senere med en særlig Julemande-statestik, som nok ville give enhver julemand sved på panden, samt søvnløse nætter. Formanden havde taget trompeten med, og diverterede med et par af julens smukke melodier, sammen med den allestedsværende Boje.
Bingopladerne blev fundet frem og spillet kunne begynde. Dejlige gaver, morsomme gaver, spændende gaver osv. blev vundet, og side-gevinster blev uddelt i rigelige mængder.
Vi benytter her lejligheden til at takke diverse sponsorer.

Efter dette gaveorgie var det tid til at nyde kaffen/teen, i god ro og orden, i den tilstødende salon. Sidst på dagen var der lodtrækning om rækkefølgen, til at vælge de af medlemmerne medbragte gaver, samt slutteligt synge farvelsangen "Vi ses igen..."
Slut på en rigtig hyggelig eftermiddag, synes vi da selv, og bestyrelsen ønsker alle sine medlemmer en rigtig glædelig jul.
OBS!!! Vi ved jo alle, hvad julemanden normalt har med til os i kanen, nemlig gaver, men ingen af os kan rigtig gætte, hvad han måske tager med sig hjem i kanen, når denne er tom. Her er det tilladt selv at bruge fantasien og gætte.
 Slutteligt, en stor tak for hjælpen til vor husfotograf René Rasmussen, som i løbet af eftermiddagen, i bingo, vandt gavekort til 2 menuer, hos en af vore store burgerkæder.
Stort tillykke med det, og velbekomme.jul7 2jul7 4jul7 5Jul9 5jul7 7jul7 8Jul9 9jul 7 3jul 7 6