EDB1Powerpoint Kursus

FOF Ordrup lørdag d. 20. oktober 2007
Sikke vi kan trylle på computeren! Alle deltagere på DP's Powerpoint kursus havde en følelse af at kunne gå på vandet, da vi sad i FOF's hyggelige lokaler i Ordrup og blev undervist af den meget kompetente lærer Bente Blytt. Vi mødtes lørdag morgen til god kraftig kaffe og et smukt udvalg af morgenbrød og wienerbasser og gik så i gang med at snuse til Microsofts meget anvendelige Powerpoint 2003.

Skal du lave en professionel visuel præsentation af dit firma, dit produkt eller en samlet fremvisning af dias fra rejse til udlandet, så er Powerpoint det rigtige redskab. Til farverig klarlæggelse af regnskaber, ledelsesstrukturer, strategier, planer og budgetter er det velkendt fra mange arbejdspladser, - enten fremvist via projektor i lokalet eller som rundsendt mail, som kan printes ud og gemmes. Det er Microsofts eget software, udviklet til raffinement og ikke mindst meget intuitivt, dvs nemt at finde ud af selv.  Men en ordentlig lærer er altid godt, og Bente Blytt, der er fast tilknyttet FOF i Ordrup har undervist i PC-programmer i mange år, vejledte os med sin klare røst og venlige fremtoning, så alle følte sig godt til pas.
Vi lærte at lave en præsentation, dvs skabe en række 'dias' med tekst, baggrundsfarve, billede og indlagte bevægelser. En af de bundne opgaver var at præsentere vores forbund med forside, tekst og undersider. Fotos hentedes fra forbundets hjemmeside via internettet, tekst blev skrevet og særlige effekter kunne indlægges, så det pludselig var meget nemt at få formanden til at rotere eller bestyrelsen til at komme flyvende, takket være Powerpoint.
I løbet af de godt 7 timer kurset varede, nåede vi alle at blive fortrolige med det mirakuløse program og vi fik ikke mindst stor lyst til at blive endnu bedre ved egen computer og fik hver især et af Bente Blytts undervisningshefter, så vi trygt kan fortsætte aktiviteterne hjemme. Diverse situationsbilleder

EDB2EDB3EDB4EDB5EDB6