Dansk Presseforbunds julefrokost 2017

Dansk Presseforbunds julefrokost 2017 blev afholdt lørdag den 9. december med start kl. 12.00 og afslutning præcis kl. 17.00. Og det blev efter det gamle koncept med bingospil Julefrokost 2017 4medbragte gaver m.m. og rigtig god julestemning, og meget god hjemmelavet mad. Ros skal lyde til restauranten.

Stedet julefrokosten blev afholdt i, var Restaurant Den Gyldne Okse, Dronninglundvej 10, 2720 Vanløse, dejlig tæt på Vanløse Station synes flere medlemmer.

I prisen var inkluderet: En genstand = 1 glas vin, øl eller vand. Det store julebord som bestod af: Hjemmelavede Karry sild/Stegte sild/Julesild, Gravad laks, Røget laks, Fiskefillet, Røget ål, Ribbensteg, Andesteg, Frikadeller, Hjemmelavet leverpostej, Tarteletter, Æbleflæsk, Sylte, Ostesymfoni og ris á l’amande. Alt tilbehør til de forskellige dele af julebordet var naturligvis hjemmelavet. Og vi sluttede af med Kaffe/the.

Konceptet var det gammelkendte program, men med visse ændringer. Vi fik sunget velkomstsangen og farvelsangen, fik fordelt de medbragte gaver efter lodtrækning, og fik spillet bingo/banko med Bjarne Hansen som nummeropråber. Men her var der en drastisk ændring, idet der ikke i år var nogen side gevinster. Til gengæld var gevinsterne for en hel plade rigtig gode, nemlig gavekort til Rødovrecentret, og det var vinderne særdeles glade for.

En rigtig god julefrokost med god stemning hele vejen rundt blandt medlemmerne og de medbragte bedre halvdele.

Julefrokost 2017 12

Julefrokost 2017 11

Besøg SAS Flyvehistoriske Samling.SAS Alle 3

SAS Flyvehistoriske Samling.

Arrangement den 14. november 2017.

Denne aften var vi 12 medlemmer, der havde fundet vej til Kastrup og en meget spændende samling.

Vi blev modtaget af Carsten Breiting og vores medlem Niels Wulff, der var aftenens værter, og som havde indrettet samlingen i de nye lokaler. De to herrer fortalte, på skift om samlingens effekter.

Vi begyndte med selve lufthavnen illustreret af store foto af udviklingen. Under denne gennemgang, hvor vi også så billeder af de tidligere ansatte i DDL, opdagede et af vore medlemmer Per Østergaard et familiemedlem blandt alle personerne på billederne, og han var luftkaptajn.

Så til flytyperne, og her var det specielt de to typer som DDL fik leveret før 2 verdenskrig, Junkers JU 52 og Focke-Wulf Condor som Carsten berettede om. Vi fik små underholdende fortællinger om de to fly medens vi så på foto og modeller af dem.

Videre til en montre fyldt med 1/200 skala modeller som Carsten selv havde bygget helt fra bunden.

Så var det tid til kaffe og formand Henris wienerbrød, og her gik snakken lystigt.

Efter kaffe fik vi set og løftet på de sorte bokse, der for øvrigt er røde, og hørt om flyhaverier med mere.

Derfra videre til den nyere afdeling, stadig med montre fyldt af flymodeller og stewardesser (figurer) i de forskellige SAS uniformer.

Vi sluttede af i museets biograf, hvor vi i de behagelige flysæder, som udgjorde biografens stole, så en film om SAS historie fra den spæde start og næsten op til i dag.

Efter biografen overraskede Bitsch os alle, ved at donere 2 ”gamle” SAS tasker til museet som aldrig havde været brugt, og som man ikke kendte til på museet, og derfor var meget glade for at modtage.

Sikke en aften og tak til de 2 herrer.

Olaf Hermansen

SAS Alle 111SAS Alle 222SAS Alle 333

Julefrokosten 2016Den Gyldne Okse

Dansk Presseforbunds julefrokost bliver i år lørdag den 9. december med start kl. 12.00 og afslutning omkring kl. 17.00. Og det bliver efter det gamle koncept med bingospil m.m.

Husk at medtage en gave som sidst på dagen vil blive fordelt efter lodtrækning.

Sted: Restaurant Den Gyldne Okse

Adresse: Dronninglundvej 10, 2720 Vanløse (tæt ved Vanløse Station)

Pris for medlemmer kr. 250,-

Pris for ledsagere kr. 450,-

I prisen er inkluderet: En genstand = 1 glas vin, øl eller vand. Det store julebord som består af: Hjemmelavede Karry sild/Stegte sild/Julesild, Gravad laks, Røget laks, Fiskefillet, Røget ål, Ribbensteg, Andesteg, Frikadeller, Hjemmelavet leverpostej, Tarteletter, Æbleflæsk, Sylte, Ostesymfoni og ris á l’amande. Alt tilbehør til de forskellige dele af julebordet er naturligvis hjemmelavet. Kaffe/the.

Snyd ikke dig selv for denne hyggelige eftermiddag i gode kollegers selskab, og husk at invitere din bedre halvdel med. Glæder os til at se jer.

Tilmelding til Forbundet på email: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller på telefon: 36440101 senest torsdag den 30. november 2017.

Besøg i SAS Museet

Tirsdag den 14. november 2017 åbner det nye SAS Museum dørene kl. 19.30, specielt for Dansk Presseforbunds medlemmer. SAS 1

Vort medlem Niels Wulff vil guide os igennem dette fantastiske sted der emmer af nostalgi, og alverdens effekter der har noget med SAS flyvningens historie at gøre. Museet har også sin egen biograf hvor gamle optagelser af SAS flyvningens historie vil kunne ses, og hvor vort gamle medlem Bent Holsted (manden med den gyldne stemme) har indtalt den medfølgende speak.

Snyd ikke dig selv for denne spændende oplevelse der slutter med kaffe/the og lidt småkager. Glemte vi at sige at det ikke koster noget, men at tilmelding er bindende.

Adressen er: Petersdalvej 1 (100 meter fra Terminal 3). Bus linje 5C eller Metro eller tog til Kastrup Lufthavn. Du kan også parkere ved museet, men der er kun mulighed for 2 timers parkering.

Se mere om museet på: www.sas-flyvehistorisk.dk

Tilmelding til Forbundet på email: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller kontakt forbundet på tlf.: 36440101 senest mandag den 6. november 2017. Glæder os til at se rigtig mange af jer denne spændende aften. SAS 2

Afholdt 90 års fødselsdag søndag den 2. juli

Formanden 2017

Søndag den 2. juli 2017 holdt vort hæderkronede Forbund sin 90 års fødselsdag med en reception tæt ved forbundskontoret Spurvegården 19 i Hvidovre. Og det var ikke uden bæven vi havde set frem til dagen, idet arrangementet skulle foregå udendørs, og DMI de sidste dage inden fødselsdagen havde forudset blæst og regn en stor del af søndagen. Forberedelserne på dagen inden I medlemmer skulle komme, startede med at nogle fra bestyrelsen med hustruer mødtes på Forbundets kontor bla. for at samle en spille-pavillon, fordele diverse praktiske opgaver imellem sig, og sikre at vore 2 grillmestre fik startet grillen, så maden var klar så der kunne serveres omkring kl. 12,15.

Alt forløb som det skulle, men vi måtte dog ekstra sikre spillepavillonen grundet megen stærk vind.

Vi er jo vant til at nogle af vore medlemmer kommer i god tid, derfor var det arrangeret, at der for dem var en lille velkomstdrink i Forbundskontoret medens de ventede på at fødselsdagsreceptionen startede omkring kl. 12.00.

Efter at alle havde bevæget sig fra Forbundskontoret over til festpladsen bød formanden velkommen til de fremmødte medlemmer med ledsagere, og fortalte efter de praktiske oplysninger, en kort historie om Forbundet fra stiftelsesdagen op til i dag baseret på skriftlige kilder fra Vibeke Kleif, der i sin tid havde samlet historien ved at samtale med forskellige gamle medlemmer.

Derefter blev der inviteret til, ved høflig selvbetjening, at bemægtige sig den lækre grillmad i god ro og orden. Da alle havde forsynet sig og havde nydt lidt mad og drikke, bevægede de 5 musikere, (i dagens anledning med navnet ”Spurvegårdens Presse Band”), sig over i spille-pavillonen og spillede lidt taffel musik til spisningen i ca. 20 min. Derefter stoppede de, og snakken ved bordene fortsatte ufortrødent, medens der blev skålet og kartoffelsalaten og det forskellige kød stille blev fortæret.

Musikerne (den ene af de 5 var formanden) satte sig igen i spille-pavillonen og gav endnu et sæt musik medens der blev spist. Efter musikken blev der lagt op til kaffe og kager fremstillet af nr. 5 fra TV2’s ”den store bagedyst”, der samtidig fortalte levende om hendes oplevelser omkring optagelserne af programmet medens alle nød de dejlige og kunstneriske udførte kager.

I godt selskab løber tiden jo, som vi nok alle ved, og sådan var det også ved denne 90 års reception, hurtigt nærmede tiden sig afslutningen på receptionen der var sat til kl. 16.00, og dette respekterede vore medlemmer og ledsagere, der medens de lykønskede Forbundet med de 90 år sagde farvel og takkede bestyrelsen for et rigtigt godt arrangement.

Bestyrelsen takker vejrguderne for, ikke at opfylde DMI’s vejrprognose, med megen regn midt på dagen.

Bestyrelsen vil også benytte lejligheden til at sige tak til de fremmødte medlemmer for hyggeligt samvær, samt tak til alle der på den ene eller anden måde har været behjælpelig med at få receptionen til at lykkedes på bedste vis, samt ønske alle vore medlemmer en rigtig god sensommer i Dansk Presseforbunds tegn.

90 år 1

90 år 2 copy copy90 år 3 copy copy___________________________________________________________________________________

Dansk Presseforbund afholder 90 års reception.90 Års fødselsdag 2017

REMINDER

Søndag den 2. juli 2017 har Dansk Presseforbund eksisteret i 90 år.

I den anledning afholder Forbundet reception ca. 50 skridt fra Forbundets adresse, Spurvegården 19 i Hvidovre.

Vi starter kl. 12.00 og slutter omkring kl. 16.00. Har bedt om godt vejr…det foregår udendørs, se billederne.

Der vil blive budt velkommen kl. 12.00 og derefter vil der være høflig selvbetjening ved grillen, hvor man vil kunne modtage diverse kød og pølser, samt kartoffelsalat og grøn salat af de 2 grillmestre. Til maden vil der være vin, samt øl og vand. Når vi har hygget os lidt med spisningen, vil der være musisk underholdning i et par omgange af det berømte og nystiftede Spurvegårdens Presse Brass Band. Når vi kommer til kaffen, vil vi, samtidig med at vi nyder de super lækre kager, blive underholdt af en af deltagerne, nemlig Liva Hermansen (som blev nr. 5) – altså nåede rigtig langt i Den Store Bagedyst Konkurrence.

Du bestemmer naturligvis selv hvornår du ønsker at komme, men der vil blive tilbudt grillmad fra kl. 12.00 og til kl. ca. 14.15. Derefter vil det være for egen risiko, om der stadig er mere grillmad tilbage når du ankommer, derfor kom i god tid.

Hvis du ikke vil gå glip af denne store begivenhed, så HUSK DATOEN.90 Års fødselsdag 2017 2

Du vil naturligvis kunne tage din bedre halvdel med, og der er ingen tilmeldingspligt, men skulle du allerede vide med dig selv, at du ønsker at deltage, så lad os det gerne vide, så vi får bestilt nok mad til alle.

Stedet hvor alt dette foregår, er tæt ved Forbundskontoret, hvorfra man kan se festpladsen (se billederne), hvor der på dagen naturligvis vil være sat små dannebrogsflag, så I ikke er i tvivl om stedet.

PRIS: GRATIS for medlemmer og div. bedre halvdele/vedhæng

Kom og hyg med gode kolleger og hør lidt om vort gamle 90 årige Forbund. Hvis du ikke har besøgt forbundskontoret før, så vil du også have mulighed for det.

Bestyrelsen glæder sig til at se rigtig mange af vore medlemmer på denne store dag.

Dansk Presseforbund

Phone: +45 36440101

www.danskpresseforbund.dk

DP’s besøg i EU Parlamentet og Kommissionen.EU Besøg 2017På billedet ses 18 af de 19 deltagere i turen. 1 deltager kom senere. Se yderligere billeder i slutningen af artiklen.

Dansk Presseforbunds tur til Europa Parlamentet & Kommissionen den 30. og 31. maj 2017

DAG 1.

At stå tidligt op, det er noget Dansk Presseforbunds medlemmer er gode til. Det beviste 18 af DP’s medlemmer, nemlig dem der havde meldt sig til EU turen, ved at møde i Kastrup lufthavn omkring kl. 04.50, og alle kom næsten rettidigt. Da alle var tjekket ind på forhånd, så kunne alle gå direkte til sikkerhedstjek. Vi skulle flyve med Brussels Airline SN 2268 kl. 06.50, så der var masser af tid til at nå en kop morgenkaffe inden afgangen. Flyet fløj til tiden og vi ankom til Zaventem Lufthavn (Brussels Airport) kl. 08.25.

Besøg i Vilhelm Lauritsen Terminalen (Københavns gamle
lufthavnsterminal)

Torsdag den 13. oktober kl. 19.00 besøgte vi Københavns Lufthavns Terminal, der fungerede fra 1939 til 1960. I DP HOS SAS Terminal 2Terminalen blev vi taget imod af Flemming Jørgensen som er pensioneret tekniker og siden 1956 har arbejdet i Flyvesikringstjenesten. Først viste han en film om flytningen og genopbygningen af Terminalen, som blev tegnet af arkitekt Vilhelm Lauritsen, og som i dag er fredet og er en arkitektonisk perle. Den kostede i sin tid 1 Millioner kr. at bygge. Terminalen blev natten mellem den 18. og 19. september 1999 flyttet 3,8 kilometer tværs over lufthavnens arealer og ligger nu i Maglebylille. Flytningen kostede 100 Millioner kr.

Det blev et besøg i nostalgiens tegn, og antennerne var ude på alle de deltagende DP medlemmer. Flemming Jørgensen var en morsom og fantastisk fortæller, og efter en rundvisning i ankomst-/afgangshallen besøgte vi flyveledertårnet, hvor vi bla. hørte om flyveledelse i 30’erne og 40’erne, samt beså den gamle radiostation. Herefter tog vi hver til sit med ret meget mere viden om terminalen, SAS og lufthavnsvæsenet i al almindelighed i fordums tid. En rigtig fin aften arrangeret af Niels Wulff, som der her skal lyde en stor tak til, og det samme gælder også til Flemming Jørgensen.

DP HOS SAS Terminal alleDP HOS SAS Terminal 4
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

OBS!!!

Ændring af besøgsdatoer til 30. og 31 maj 2017. Årsag til ændringen er foranlediget af Parlamentet og Kommissionen i Bryssel.

Besøg hos EU Kommissionen og EU ParlamentetEU Palementet

Forbundet arbejder i øjeblikket på at arrangere en 2 dages tur til Bryssel, den 30. og 31. maj 2017. Her vil vi være Parlamentets gæster den første dag og Kommissionens gæster dag to.

For nuværende ser det meget positivt ud med tilbagemeldingerne fra både Kommission og Parlament.

Yderligere oplysninger om pris med videre for turen kommer senere. Det kan dog oplyses at på afrejsedagen skal du møde tidligt i København lufthavn, (omkring kl. 07.00).

Giv gerne tilbagemelding til Forbundet på mail, Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. om du kunne tænke dig at deltage i en sådan tur.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dansk Presseforbund fejrer 90 års fødselsdag

Søndag den 2. juli 2017 har Dansk Presseforbund eksisteret i 90 år.

Denne begivenhed har bestyrelsen tænkt sig skal fejres godt og grundigt.

Hvis du ikke vil gå glip af denne store begivenhed, så reserver allerede dagen i din kalender nu.

Du vil naturligvis have mulighed for, at tage din bedre halvdel med.

Program, sted, tidspunkt og ikke mindst pris, kommer der senere information om.

Møde om medieret m.m. i relation til pressen” onsdag den 21. september 2016.Adv Peter Lind

Det afholdes i Forbundets kontor, Spurvegården 19, st. tv., 2650 Hvidovre, med start kl. 18.00.

Kort om Advokat Peter Lind Nielsen som kommer og fortæller om emnet:

Han har igennem mange år rådgivet inden for ophavsret- og medieret, herunder også i forhold til journalister og pressefotografer. Han har ligeledes i mange år undervist på Danmark Medie og Journalisthøjskole i Presse- og Medieret.

I hans oplæg vil han behandle de juridiske grundprincipper bag medie-retten. Bl.a. på baggrund af de seneste sager, Se & Hør sagen m.m., kommer han også ind på de områder. Samt de særlige faldgrupper der er ved brug af sociale medier.

Han har forberedt et indlæg og rammerne, men er naturligvis også helt åben for spørgsmål og diskussion.

Snyd ikke dig selv, for denne mulighed for at blive opdateret vedrørende dette spændende og til tider vanskelige emne.

Arrangementet er gratis for vore medlemmer, men tilmelding er nødvendig af hensyn til bestilling af fortæring, idet Forbundet er vært med en sandwich samt lidt koldt til ganen.

Tilmeldingsfrist til Forbundet som email eller pr. telefon er senest fredag den 16. september 2016.

Dansk Presseforbund

Spurvegården 19, st. tv.
2650 Hvidovre - Denmark
Phone: +45 36440101

www.danskpresseforbund.dk

Besøg i  Københavns gamle lufthavnsterminalDen gamle Lufthavnsterminal

Torsdag den 13. oktober kl. 19.00 besøger vi Københavns Lufthavns Terminal, der fungerede fra 1939 til 1960. Bygningen blev tegnet af arkitekt Vilhelm Lauritsen og er i dag fredet og er, en arkitektonisk perle.

NB! Det er den bygning hvor OL deltagerne blev modtaget i, da de kom hjem fra deres OL deltagelse, og som blev vist i TV.

I Terminalen vil vi blive vist rundt af Flemming Jørgensen. Han er pensioneret tekniker og har siden 1956 arbejdet i Flyvesikringstjenesten. Der vil blive et kort foredrag af Sikkerhedsofficer Allan Bull, som vil fortælle det, han må sige om sikkerheden i lufthavnen. Meget er tyst tyst af sikkerhedsmæssige grunde.

Mødested: Vilhelm Lauritzens Alle 1, 2770 Kastrup.

Gå direkte ind i terminalen og ikke ned i vagten.

Der er fine parkeringspladser foran terminalen og der er fri parkering.

I skal besøge den gamle terminal som blev bygget i 1939 og var i brug frem til 1960. Den kostede dengang 1 Millioner kr. at bygge. Terminalen blev natten mellem den 18. og 19. september 1999 flyttet 3,8 kilometer tværs over lufthavnens arealer og ligger nu i Maglebylille. Flytningen kostede 100 Millioner kr.

Program for aftenen:

Først vises en film om flytningen og genopbygningen af Terminalen.

Filmen tager ca. 20 minutter.

Derefter tager vi en lille rundtur i Terminalen.

Hører om sikkerheden i Københavns Lufthavn.

Går i tårnet, hvor vi snakker lidt om flyveledelse i 1939.

Efter Tårnet besøger vi den gamle radiostation.

Husk kamera. Der må gerne tages billeder i bygningen.

Tilmelding til forbundet på email til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller på telefon 36440101,

senest mandag den 10. oktober 2016.

Kursus i interviewteknik: Blive bedre til det kritiske interview. Susanne Seyers

Vi mødes lørdag d. 12. november kl. 13:30 ved Forbundets kontor, Spurvegården 19 i Hvidovre.

Bemærk venligst: Kurset er gratis for medlemmer. Hvis du har venner, kollegaer eller andre der kan have interesse i kurset er de meget velkomne til at deltage for den beskedne pris på 150 kr. Hvis de efterfølgende melder sig ind i Dansk Presseforbund, vil de indbetalte kr. 150,- blive fratrukket indmeldelsesbeløbet på kr. 1350,-.

Tilmelding snarest muligt til Forbundet på e-mail Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller telefon 36440101, dog senest tirsdag den 1. november 2016.

På dette kursus har du mulighed for at pifte din interviewteknik op og blive skarp på hvordan du forbereder dig, når du skal ud og lave interviews.
Susanne Sayers vil med metoden MSM (mål, spørgeplan og metode) guide os gennem dagen der består af oplæg og praktiske øvelser hvor deltagerne skal interviewe hinanden demonstrerer hvordan man forbereder og gennemfører et kritisk interview.  Bagefter hører vi nogle af interviewene (afhængig af antallet af deltagere kan vi næppe nå at høre alle), og diskuterer, hvad der går godt og skidt, og hvad man kunne have gjort i situationen. Det er en god øvelse, fordi man som regel godt selv dels kan mærke undervejs, hvis noget går galt, dels kan høre selv efterfølgende, hvis man f.eks. stiller dobbeltspørgsmål, meget vævende spørgsmål, lukkede eller åbne spørgsmål og i det hele taget, om man får interviewet videre.

Kurset afholdes i forbundets lokaler, eller hvis der er mange tilmeldte flyttes det til større lokaler.

Kurset varer i alt 4 - 5 t. Hvis der er stemning for det, går de der har lyst ud og spiser sammen bagefter - på egen regning.

Om kursus holderen:

Susanne Sayers (f. 1965) er uddannet journalist fra DMJX i Aarhus. Hun har bl.a. arbejdet som nyhedsredaktør på Jyllands-Posten og Børsen, været redaktionschef på metroXpress og chefredaktør på 24timer. I dag er hun selvstændig journalist og forfatter og bosat i Lissabon. Desuden underviser hun på DMJX i bl.a. udredende journalistik og kritisk interview og blogger om medier på bl.a. journalisten.dk.
_____________
_______________________________________________________________________________

Flag 3 copyGeneralforsamlings indkaldelse

Dansk Presseforbunds generalforsamling afholdes onsdag den 27. april 2016, kl. 19.30 i Spurvegårdens selskabslokaler, Spurvely, Kirkegade 15, 2650 Hvidovre.

NB! Ønsker du at deltage i spisningen (stegt flæsk med persillesovs - gratis) som starter kl. 18.00 præcis, bedes du meddele det til Forbundet senest fredag den 22. april 2016.

Dansk Presseforbunds generalforsamling

Reserver allerede nu onsdag den 27. april 2016, hvor Dansk Presseforbunds generalforsamling finder sted, med spisning kl. 18.00 og generalforsamlingsstart kl. 19.30.

Sted: Spurvely, Kirkegade 15, 2650 Hvidovre = (samme sted som sidste år).

Ophavsret 3

Møde om ophavsret i relation til pressen.

Bestyrelsen havde store forventninger til fyraftensmødet om Ophavsret den 11. februar i Forbundets kontor, og de blev til overmål

indfriet både vedrørende tilmeldingerne til mødet (20 personer), samt mødelederen advokat Peter Lind Nielsen som på morsom og kompetent facon fortalte om den besværlige og kringlede ophavsretslov.

DP’S julefrokost i Hansens Gamle Familiehave

Julefrokost 8

Forbundet fik fornem gave overrakt før tid

Det var Dansk Presseforbund, der i år fik den fornemste gave ved julefrokosten i Hansens Gamle Familiehave på Frederiksberg 2015.

Selvom kalenderen kun viste 5. december, fik forbundet årets, på flere måder, største julegave i form af en fane, skænket af Danmarks-Samfundet efter ansøgning fra bestyrelsen i Dansk Presseforbund.

- Det har været et ønske i flere år, at forbundet fik en fane, sagde formand Henri Gorm Jensen, og afslørede, at fanen er uden udgifter for forbundet.

Politiet og Pressen

Torsdag den 17. september 2015 havde DP besøg af Politiinspektør
Kim Wessel-Tolvig, og det blev et både spændende og morsomt møde. Politi 3

Police Inspector Kim Wessel-Tolvig bliver 62 år i nærmeste fremtid, så det var en erfaren politimand vi havde besøg af, og han er i det hele taget en erfaren mand hvilket hans CV klart giver indtryk af.

”Nytte og Fornøje” . . . , med DP til Nordjyske Medier

Alborg 8

”Nytte og Fornøje”, så kort, og med disse tre ord, kan beretningen om DP’s tur til Nordjyske Medier i Ålborg udtrykkes, for turen var både til faglig nytte og social fornøjelse for alle, som deltog i Forbundets gratis udflugt til det nordjyske.
Kl. 07:30 var sat som afgangstidspunkt fra ”det sædvanlige sted” ved Valby Station, og den var ikke ret meget mere, inden at der blev taget hul på de ca. 400 km, som ventede forude.

Et besøg på ”Borgen”, onsdag den 4. Marts 2015Trappe

Alt i medens mørket så småt sænkede sig over København, og en mindre haglbyge viste sine mælketænder, samledes deltagerne til forbundets arrangement på Christiansborg sig foran indgangen for en fælles entre.Mødeovesigt

Vel gennem et sikkerhedschek a la det der kendes fra enhver lufthavn, blev gruppen modtaget i besøgsloungen af MF Troels Ravn (S), som også ville være dagens guide.

DP’S julefrokost i Grøften i Tivoli Julefrokost 1 -2014

Så har DP igen holdt julefrokost, og det foregik lørdag den 6. december i Restaurant Grøften i Tivoli.
Vi mødtes ved tivolis hovedindgang kl. 11.45, hvor der blev udleveret adgangsbilletter til Tivoli. Gik den korte tur gennem den smukt jule smykkede have til Grøften.

Fyraftensmøde i egne lokaler !!!

Onsdag den 8. oktober blev en ganske særlig dag for Dansk Presseforbund. Programsat var et fyraftensmøde i DSCN7660 - Kopiintroduktion af brug af de sociale medier set i et erhvervsmæssigt perspektiv med HR Manager (North East Europe) fra Emerson Process Management, Niels-Bo Christensen som foredragsholder, og for første gang i Forbundets historie kunne vi byde deltagerne velkommen til et sådant arrangement i egne lokaler.

Besøg hos Playground DSCN7396 - Kopi

16 videbegærlige DP’ere deltog i efterårssæsonens første medlemsmøde som blev afholdt hos Firmaet Playground på Nørrebro, som dels laver film, er et medie bureau og distributionsselskab. Desuden er de forhandler af kameraet Go-pro, som er et lille smart videokamera, som kan bruges til mange forskellige filmoptagelser. Det er et HD-kamera.
Firmaet arbejder med droner, der laver billeder i de højere luftlag.

Folkemødet i Allinge på Bornholm

DSCN5104 - KopiDansk Presseforbund arrangerede fra den 12. – 15. juni 2014 en tur til det store politiske Folkemøde i Allinge. På denne tur ville man opleve en anden side af vort demokrati,end den vi er vant til at se i TV. Der var her også mulighed forat komme helt tæt på de politiske magthavere.

Beogradturen: Serbien i vandmassernes vold

Beograd Ankomst i regn copyIngen af os DPere, der kørte af sted fredag morgen den 16. maj kl. ca. 11.00 i to biler med 3 passagerer i hver med retning Sturup lufthavn i Sverige, havde regnet med, at vi skulle blive vidner til århundredes største oversvømmelses katastrofe i Serbien, men det blev vi altså, hvilket jeg vil vende tilbage til senere i referatet fra turen.

Besøg af en hobbit i habit, alias Jacob Ludvigsen

Forside 3Torsdag den 20. februar 2014 kl. 17.00, skete der noget særligt i Christians Kirkens menighedshus.

Denne dag var vi mange der havde set frem til med glæde, og hvorfor nu det?

Jo, for det var dagen hvor Dansk Presseforbund fik besøg af altmuligmanden udi presse og reklame, Jacob Ludvigsen.