Airbusfabrikken i Hamborg, 28.-29. martsAirbus Hamborg 22

afgang fra Sjælland
FRA: 28. MAR. 2022 - TIL: 29. MAR. 2022

Dansk Presseforbund har option på 6 pladser til den særligt favorable pris på kr. 1.705 pr. person i delt dobbeltværelse )Mulighed for enkeltværelse mod et tillæg på kr. 215). Men det kræver hurtig tilmelding via en mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Turen byder på en ganske særlig oplevelse. Vi skal på rundtur i millionbyen Hamborg og besøge den berømte Airbusfabrik, som har cirka 16.000 ansatte og samler nogle af de mest kendte fly. Det er et storslået syn, og vi kommer ganske tæt på. Det er dog ikke kun fabrikken, som vi skal se, da vi tager på guidet rundtur i Hamborg. Her finder vi hyggelige gader, flot arkitektur, en spændende og moderniseret havnefront, fantastiske shoppe-muligheder og små kanaler, som løber igennem bybilledet. I Hamborg blandes det moderne med det multikulturelle. En fantastisk by med mange skjulte perler.

Dag 1 Efter sidste opsamling kører vi sydover. Vi holder passende pauser inden ankomsten til Hamborg. Ved ankomsten tager vi på en byrundtur i bussen og ser mange af de kendte steder og bygninger, mens vi hører historien om de forskellige seværdigheder. Sidst på eftermiddagen kører vi til vores 3-stjernede hotel og nyder en fælles middag.

Dag 2 Efter morgenmaden forlader vi hotellet og kører til Airbusfabrikken i Finkenverder. Her skal vi gennem check-in, hvorefter vi kører ind i området med vores rundvisere. Fabriksarealet er på størrelse med 500 fodboldbaner, og der arbejder cirka 16.000 mennesker på fabrikken. Airbusfabrikken kalder de et ”endmontage”, og det samler maskinerne, men fabrikken fremstiller ikke komponenter. Turen tager cirka tre timer, og vi starter med at se en film i en besøgspavillon. Herefter går vi rundt på fabrikken, hvor vi ser struktur- og slutmontage på nogle af de forskellige maskiner som A318/A319/A321.

Fabrikken har også sin egen havn og landingsbane, og måske får vi mulighed for at se en af de store Beluga-transportfly. Det er kæmpefly, der kommer med en halvfærdig flykrop – altså ”en flyver i en flyver”. Efter den store oplevelse forlader vi Hamborg og kører nordpå. Vi gør et stop ved Designer Outlet Neumünster, som indeholder mere end 120 luksus-, designer- og livsstilsmærker som Boss, Adidas, Gucci, Michael Kors, Nike og Converse. De hyggelige omgivelser er perfekte til en shoppedag og til en forfriskning i en af de mange caféer og restauranter. Spar helt op til 70 % i forhold til de vejledende udsalgspriser.

Herfra kører vi mod grænsen, og hvis tiden tillader det, gør et vi et stop ved grænsen, hvor der vil være mulighed for at handle.

Prisen pr. person i delt dobbeltværelse er kr. 1.705
Tillæg for enkeltværelse, kr. 215

Med i prisen er:

• kørsel i 4-stjernet bus
  • 1 x overnatning med morgenmad
  • 1 x middag (dag 1)
  • 1 x besøg på Airbus (engelsk)
  • 1 x rundtur i Hamborg
  • alle udflugter i henhold til program
  • dansk rejseleder.

Turen er ikke velegnet for gangbesværede

Opsamling:

Kl. 05.00 - Roskilde station, Ny Østergade.
Kl. 05.30 - Ølby Station v. Netto.
Kl. 05.45 - Afk. 35 v. Ringsted Samkørselsplads.
Kl. 07.00 - Odense, Rosengårdsc. v. Shell.
Kl. 07.50 - Afk. 58 v. Middelfart.
Kl. 08.00 - Fredericia Banegård.
Kl. 08.40 - Afk. 63, Samkørselsplads Kolding.

Hjemkomst ca. kl. 21.00 (Roskilde).

______________________________________________________________________________