Turbåden 1

Sensommer sejltur på Lyngby/Bagsværd søer

Torsdag den 23. august inviterer DP til sensommer sejltur på Lyngby/Bagsværd søer med start kl. 10.00 ved billethuset på Sorgenfrivej nr. 23, 2800 Kongens Lyngby.

Vi vil blive budt velkommen af Salgs & Marketing direktør Lene Mortensen der i ca. 20 til 30 min. vil fortælle om koncernen Stromma, samtidig med at vi vil blive budt på lidt kaffe/the. Omkring kl. 11.00 / 11.30 vil vi afsejle. På ruten kan du glæde dig til en dejlig søfront med skov og friarealer, som for eksempel den skønne Aldershvile slotspark. Der er altid masser af aktivitet på og omkring søen, hvor traditionsrige rostævner har fundet sted i årtier. Du kan nyde den rolige tur, og vi står af ved Sophienholm, der inviterer til fantastiske oplevelser med kunstudstillinger  m.m. hele sommeren. Efter besøget går vi ned til anløbsbroen og tager den næste båd videre på vor tur. Normalt tager turen i alt ca. 55 minutter når man ikke står af undervejs, men besøget på Sophienholm gør naturligvis at turen tager længere tid. Oversigt for turen

Medens vi sejler, eller når vi ankommer til Sophienholm, vil der blive serveret lidt spiseligt samt lidt drikkelse som vi selv har med fra Forbundet.

Husk at have dit pressekort med, hvilket på denne dag giver adgang til båden u.b.

Du er velkommen til at tage din bedre halvdel med mod at der betales for vedkommende, prisen er kr. 80,- for sejlturen, og vi kan ikke med sikkerhed love der er plads.

Meld dig hurtigt, idet der er begrænsede pladser. Vi har kun fået mulighed for at invitere 15 medlemmer med på denne smukke tur, og det vil være efter først til mølle-princippet.

Tilmelding til turen senest fredag den 10. august til Forbundet på email Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.  eller pr. telefon til 36440101 og koster i alt for medlemmer kr. 50,-.

Vi slutter turen af med kaffe/the og kage et sted i nærheden af billethuset på Sorgenfrivej.  Sophienborg

Byhistorisk rundtur i Gammelholm kvarteretByruntur 1

Onsdag den 11. april 2018 kl. 14.00,

Mødested: Det Kgl. Teater i buen under Stærekassen

Gammelholm er: Området mellem Kgs. Nytorv, Nyhavn, Havnen og Holmens Kanal.

Byhistorisk rundtur i Gammelholm kvarteret, krydret med vort medlem Olaf Hermansens barndoms erindringer om kvarteret, dens forretningsliv m.m. Han boede i kvarteret fra han var 5 år i 1955 til 1973.

Turen varer knap 2 timer, afhængig af spørgelysten undervejs.

Vi slutter rundturen i Christians Kirken hvor vort medlem Flemming Pless fortæller om og

viser rundt i og under kirken.

Vi afslutter med kaffe og kage i menighedshuset.

NB! Benyt chancen til at invitere din bedre halvdel med på en oplevelsesrig byvandring.

Sidste tilmelding til dette spændende arrangement er mandag den 9. april. Send tilmeldingen til email:

eller ring på tlf 36440101

Byruntur 8

_____________________________________________________________________________

”Møde om ophavsret i relation til pressen” den 11. februar 2016.

Peter Lind 2016

Det afholdes i Forbundets kontor, Spurvegården 19, st. tv., 2650 Hvidovre, med start kl. 17.30.

Kort om Advokat Peter Lind Nielsen som kommer og fortæller om emnet:

Han har igennem mange år rådgivet inden for ophavsretten, herunder også i forhold til ophavsret for journalister og pressefotografer. Han har ligeledes i mange år undervist på Danmark Medie og Journalisthøjskole i Presse- og Medieret, hvor ophavsretten også har været en del af undervisningen.

Besøg hos NORDJYSKE Medier - Onsdag den 3. juni 2

Billede11

Dette er en heldagstur for de morgenfriske, idet vi mødes ved Valby stations udgang til Lyshøjgårdsvej klokken 07.30. Her bliver vi samlet op af en minibus, (bemærk at der kun er plads til 14 deltagere, så det er først til mølle princippet der gælder for denne tur).

Dansk Presseforbunds generalforsamling onsdag den 29. april 2015, kl. 19.30

Kære DP’ere

Så er der igen nyt på forbundets hjemmeside vedrørende kommende arrangementer.

Den emailede dagsorden er den officielle indkaldelse til Dansk Presseforbunds Ordinære Generalforsamling onsdag den 29. april 2015.

Besøg i Folketinget onsdag den 4. marts 2015.Udkik fra Folketingstårnet

Mødetid: Senest kl. 16.15.

Omvisning: 16:30 - 17:15 - ved folketingsmedlem Troels Ravn.

Møde/spørgetid i Socialdemokratiets mødelokale: 17:15 - 18:30, hvor også Poul Schlüter kommer og fortæller kort, om sit liv i politik igennem tiderne.