Så er der nyt fra dit Forbund. Tjek det nu…

Besøg hos EU Kommissionen og Parlamentet

Vi har nu fået tilbagemelding fra EU i Bryssel, at de gerne vil have os på besøg, og det bliver tirsdag den 30. og onsdag den 31. maj, med besøg hos Parlamentet den første dag og Kommissionen på anden dagen, og som samtidig er hjemrejsedag. Vi skal være omkring 15 personer tilmeldt, før turen kan realiseres, så skynd dig at tilmelde dig til denne unikke tur, hvor vi er Kommissionens gæster, idet den betaler vort hotelophold, byder på en frokost, og transporterer os fra og til lufthavnen. Ved endnu ikke hvad Parlamentet byder på. Ideen er i parlamentet at vi hører om arbejdsgangene, forhold til pressen, ser bygningerne, møder en eller flere politikere m.m.

Vi satser på at flyve tidligt den 30., idet Kommissionen gerne ser at vi starter i Bryssel omkring kl. 10.00.

Vi håber at kunne købe flybilletter til omkring kr. 1000 til 1200 kr. for returbillet, hvilket vil være din eneste udgift, bortset fra de fortæringer som EU ikke giver.

For at kunne reservere billetter skal vi bruge dit navn (det navn du har stående i dit pas), samt dit pasnummer.

Derfor: Hurtig tilbagemelding hvis du ønsker at deltage, gerne senest torsdag den 16. februar 2017.

Dansk Presseforbunds generalforsamling:

Vær opmærksom på, at der sker en stor ændring i afholdelsen af den.

Generalforsamlingsdatoen er nu fastlagt. Det bliver onsdag den 19. april 2017.

Selve generalforsamlingen starter præcis kl. 18.30, og det betyder at der først spises efter generalforsamlingen. Derfor vil det være smørrebrød der serveres. Fortæring og drikkevare vil stadig være ub. Det betyder også, at der efter generalforsamlingen vil være mulighed for hyggeligt samvær ved spisningen, og ikke som tidligere, hvor vi skulle være færdige med spisningen, så generalforsamlingen kunne starte kl. 19,30. Reserver allerede nu dagen.

Hvis du ønsker at deltage i spisningen, bedes du meddele dette til Forbundet, idet vi jo bestiller maden udefra.

Yderligere om generalforsamlingen kommer senere. Afholdelsessted er det samme som sidste år.

Dansk Presseforbunds 90 års fødselsdag

Der arbejdes stadig på denne begivenhed. Selve stiftelsesdagen er den 2. juli 1927, men afholdelsen af denne festlighed bliver muligvis en anden dag, idet mange vil være på ferie, og derfor ikke vil have mulighed for at deltage.

Vender tilbage senere, når dato, sted og pris er på plads.

Dansk Presseforbund

Bestyrelsen

_______________________________________________________________________________________________