dpBakken12hvile lilleDansk Presseforbund på Bakken

Fredag den 8. juni var Dansk Presseforbund på Bakken. Udflugten var åben for medlemmer af fobundet samt ledsagere. Det blev en fornøjelig eftermiddag og aften, hvor vi fik lov at komme bag kulisserne i verdens ældste forlystelsespark med hjælp fra pressechef Jesper Peder Tornvig.

Dagens største begivenhed var nok for de fleste Bakkesangerindernes forestilling på Bakkens Hvile. På denne historiske beværtning har bakkepiger underholdt i 135 år, og stemningen var glad og munter med musik og underholdning af høj klasse. Og en enkelt øl eller vand. Efter forestillingen fik vi taget billede sammen med sangerinderne.

Derefter gik vi videre til en sjov attraktion, hvor hvert medlem fik en mekanisk hest og en elektronisk pistol, og så var det ellers med at skyde løs på et lærred, hvor der uspillede sig forskellige scener fra det vilde vesten.

dpbakken12hvide lilleRutschebanen fik vi lov at se indefra. Vi lærte, at den var blandt de ældste af sin slags i verden, at træværket blev skiftet løbende, så det hele var udskiftet over en femtenårig periode og mange andre interessante oplysninger. Der var også lejlighed til selv at få en tur, og det benyttede en del sig af på trods af at det dryppede lidt.

Efter rutschebanen begyndte det at klare op. Vi tog så på 25'eren (Malmøkroen), hvor alting koster 25 kroner og de fleste købte en øl, men der var også nogle der valgte en longdrink. Vi spillede lidt roulette og hyggede os. Da vi kom ud, var det helt klart, og vi kunne nu nyde stegt flæsk og persillesovs udendørs på restaurant Hvide Hest. Snakken gik lystigt og alle gik mætte hjem.

Du kan se mange flere billeder her.