Jul 2012IMG 5469

Fredag den 8. december 2012 holdt Forbundet den årlige julefrokost, men for første gang i mange år flyttet til den 2. lørdag i december og i ”nye/gamle” lokaler, nemlig i den traditionsrige restaurant Allégade 10 på Frederiksberg.

IMG 5459Stemningen var som sædvanlig rigtig god, og blev godt hjulpet på vej af den rekvirerede pianist, som spillede alle de kendte gamle slagere med stor entusiasme.IMG 5471 Der manglede da heller ikke noget ved den store julebuffet, endskønt de var lidt længe om at få sat alle retterne på bordet, og nogle havde sikkert spist sig mætte inden det sidste kom ind.IMG 5489 Og så kom der gang i ”kludene” da vort musikalske indslag dukkede op, nemlig den bestilte bakkesangerinden, som straks fik løftet stemningen adskillige grader med sine festlige, sjove og lidt frække viser. Og der var både lidt til ”gården” og ”gaden” for de fremmødte ”husarer”.IMG 5492 Bankospillet pressede sig på, og som sædvanlig var der debat om reglerne, men det blev glimrende styret af vor nummeropråber Bjarne Hansen, og som sædvanligt løb bestyrelsen med mange af gevinsterne, der var dog også andre der tog rigeligt for sig af gevinsterne.IMG 5507 Kaffen, samt Helge Baun Sørensen ventede lige om hjørnet, og til hans akkompagnement blev vor hjemlands ”vemodige” sange sunget af alle frokostdeltagerne med stor fornøjelse, IMG 5512og der blev virkelig sunget igennem. Så var det tid til vor julehistorie som igen i år blev fortalt af Peter Brandi. IMG 5518De medbragte gaver skulle fordeles efter lodtrækning og det klarede IMG 5515Lennart Kiil med stort bravur, trods det at der kom til at mangle en gave. ”Nogen må have glemt at tage gave med, det sker ikke til næste år” lovede formanden.IMG 5506 Omkring kl. 17.00 sluttede det hele, og alle gik ud i vinteraftenen med alle gode ønsker om en rigtig god jul samt et godt nyt år 2013, samt en del gevinster.IMG 5471