Julefrokost 2013

P1200021 - Kopi

Så har vi igen holdt julefrokost, men i andre omgivelser end de tidligere år, og det var så absolut en forbedring. I de hyggelige lokaler i Grøften i Tivoli indfandt julefrokost medlemmerne sig, efter at have modtaget adgangsbillet ved hovedindgang af Beter Brandi. Det var koldt, så alle skyndte sig de få meter fra indgangen til Grøften, men hvor man lige akkurat kunne nå at få et indtryk af den jule smykkede have.

P1200022 - KopiDa alle var inde i varmen blev der serveret varm gløgg, og det kunne nok få kropstemperaturen til at stige et par grader, og formanden bød velkommen med oplysninger af praktisk karakter.P1200029 - Kopi

>Vor musiker var ikke nået frem, idet han havde forstået at det var i Restaurant Baronen hvor vi tidligere har holdt julefrokost at denne skulle holdes. Han nåede dog at komme frem næsten til tiden, så han kunne hyggespille under vor julefrokostbuffet, som var rigtig god med rigeligt med julemad, så ingen behøvede at gå sulten derfra.

Vor julemad sang, lettere redigeret af Ole Bjørn, blev sunget i to omgange, inden og under spisningen, og det er P1200031 - Kopiefterhånden blevet en del af traditionen, ligesom hans underholdning med den svenske drikkevise. Ligeledes var også de første lodtrækninger om gode gaver igang tidligt inde i frokosten og der var mange glade vindere.

P1200020 - Kopi 2Helge Baun Sørensen havde, også i lighed med tidligere år, taget diverse sange med, og som med ham som forsanger blev sunget af os alle, når der var den mindste lejlighed til det.

Vort bingospil, med de ”meget vanskelige regler” blev naturligvis også spillet, og det var hårdt arbejde for vor nummeropråber Kristian, idet det tog meget lang tid før der var nogen der fik række, 2 rækker eller plade. Gevinst pigerne Vivian og Anni-Elisabeth havde travlt med uddeling af diverse præmier og sidegevinster, hvorimod vor kontrollant Peter havde det nemt.

Lodtrækningen om rækkefølgen til at vælge de af gæsterne medtagne gaver, blev foretaget af Sven, på hans sædvanlige charmerende måde, og vanen tro, manglede der gaver fra nogen af de tilstedeværende. Dette blev løst, men det bør ikke gentage sig til næste år.

P1200035 - KopiKaffen blev drukket, flere lodtrækninger blev foretaget, farvelsangen blev sunget, og vi tør godt sige, at ingen gik fra julefrokosten uden at have fået noget med hjem.

Vi sluttede omkring kl. 17.00 og medlemmerne forsvandt lidt efter lidt ud i den julesmykkede Tivolihave med alle gode ønsker fra bestyrelsen om en god jul samt et lykkebringende nyt år 2014.P1200039 - Kopi