Vagn Thyrsted Rasmussen

En lille munter skare medlemmer havde en eventyrlig aften i selskab med Vagn Thyrsted Rasmussen, der endnu engang havde været på en "længere" rejse...denne gang dog kun fra hans bopæl i Kerteminde til Jagtvej 16 i København.

Og det kan nok være vi kom på rejse. Vi var med Vagn i USA hvor vi hjalp ham med at høste ved hjælp af kæmpe mejetærskere og flyttede jord med store entreprenørmaskiner. Vi sad bag på Vagns Vespa scooter medens han kørte det meste af jorden rundt. Var til bryllup med Vagn i Afrika, hvor vi måtte flygte over hals og hoved fra gæsterne, der var med til brylluppet, da de begyndte at kaste sten efter Vagn fordi han var "uren" Vi var med ombord når Vagn som dæksmatros krydsede verdenshavene på større eller mindre skibe og hvor aflønningen som regel blot var mad og drikke, en køje at sove i, tilladelse til at have scooteren med i lasten samt dette, at han blev transporteret feks. fra en verdensdel til en anden "gratis". Og ikke mindst var vi med Vagn ved rorpinden i hans lille en motors "flyver" medens han som den første person udenfor Rusland fik tilladelse til at flyve ind og rundt i Rusland, og det var vist ikke altid at de russiske myndigheder vidste hvor han befandt sig. Vi var også med ham, da han trods tilladelserne til flyvningerne blev arresteret af KGB og måtte tilbringe ca. 14 dage i "husarrest" hos den lokale politimester og dennes kone, der imidlertid behandlede Vagn ganske pænt. Var også med Vagn et smut i Nordkorea, hvor han imidlertid hele tiden under sit besøg havde 2 "guider" ved sin side.
Vagn er endnu ikke færdig med "eventyret". Hans næste projekt er at blive den første vesterlænding der kommer til at køre i bil i Nordkorea, og han er allerede igang med forberedelserne til dette.
Til sidst vil Forbundet benytte lejligheden til at takke Sven Engstrøm for lån af lokale ub.
En rigtig hyggelig aften i eventyrens vold, og en lille smule misundelig over, at man ikke selv har vovet eventyret i samme grad.