Dansk Presseforbunds Julefrokost 2011

IMG 4321Traditionen tro holdt Dansk Presseforbund Julestue på Baronen i Bellahøj. Vi havde fået  kælderen for os selv, og der var rigeligt af alting. Formanden bød velkommen og vi startede med en lille en til halsen. Underholdningen stod vi selv for, og det gik godt.

Helge havde taget klaver med. Han leverede to flotte sæt, han selv havde sat sammen. Der var både jule- og madsange - eg en del sjove klassikere. Alle sang godt med - det virkede som om, de mange våde varer havde smurt halsen godt hos de fleste.

Efter sild og snaps gik formanden i gang med at trække lod om diverse gaver. Flere var så heldige at få en T-shirt med forbundets logo. Der var i alle størrelser. Derefter var det tid til mere mad. Den var den store buffet med al god Julemad, masser af snaps og vand og øl ad libitum.

Bingo og banko blev der også tid til mellem bidderne. Næstformanden råbte numre op med klar og tydelig stemme. Der var både gevinster og sidegevinster, så nærmest alle vandt vist noget. Erik og Vivian var hurtigt rundt at dele gevinster ud så spillet kunne fortsætte. Vi nåede seks plader!

IMG 4299

Helge satte så ind med hyggesange. Som nævnt en god blanding der passede særdeles godt til lejligheden. Efter sang leverede Peter en sjov Julefortælling, hvor alt endte godt i sidste ende. Så blev der tid til kaffe og chokolade.

Afslutningsvis skulle deltagernes medbragte gaver omfordeles. Lennart råbte numre op og alle fik en gave med hjem. Dernæst afskedssang og snak om løst og fast. Nogle tog en sidste skål ris a la manda. Vi forlod stedet i god ro og orden og gik mætte ud i decemberaftenen.